Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mobilní aplikace jsou novými investičními příležitosstmi v Indii

10. 2. 2018

Po Číně a USA zaujala Indie třetí místo na trhu s chytrými telefony, kdy nahradila Japonsko. Indický trh roste neuvěřitelným tempem 164 % ročně. Světový trh přitom v průměru vzrostl za rok o necelých čtyřicet procent.

Na rozdíl od světového trhu je v Indii poměrně rozsáhlý segment off-line aplikací, protože chytré telefony nejsou primárně využívány s připojením k internetu. Díky předpokládanému budoucímu rozvoji tohoto segmentu se on-line aplikace a mobilní připojení k internetu stávají jedinečnou příležitostí pro investice. Podle společnosti KPMG počet připojení k internetu meziročně v Indii stoupl o jednačtyřicet procent, těch bezdrátových o více než polovinu. Z hlediska obratu je však indický mobilní trh stále rozdělen mezi tři hlavní operátory, Airtel, Vodafone a Idea Cellular, kteří si rozdělují šedesát devět procent trhu. Jiná situace panuje na trhu chytrých telefonů, kde se poslední dobou daří domácím značkám. Jejich podíl oproti roku 2011 stoupl téměř o třicet procent, a to díky účinné obchodní politice nabízející desítky modelů v různých cenových úrovních.

Lídrem na trhu je sice stále Samsung, nicméně největší domácí výrobci jako Micromax nebo Karbonn stále velmi výrazně zvyšují své prodeje (prodeje Micromaxu stouply mezičtvrtletně o 67 %). Indický trh proto skýtá zajímavé příležitosti v oblasti mobilních aplikací a chytrých telefonů. Přispívá k tomu nárůst populace a střední třídy i prostředí příznivé pro nové technologie.

Václav Prokůpek